The simple life;) - Reisverslag uit Shanghai, China van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu The simple life;) - Reisverslag uit Shanghai, China van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu

The simple life;)

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

06 Juli 2010 | China, Shanghai

Zondag ochtend 4 juli arriveer ik eindelijk rond 1 uur in Shanghai. Dit vliegveld is wel wat anders dan het krot in Moscow!
Via supersnelle paspoort controle, en een vlugge luggage pick-up, loop ik door naar het Maglev treinstation. Deze trein, die 450 km per uur gaat, brengt me binnen 7 minuten naar de centrumrand van Shanghai. Vandaar ben ik binnen 20 minuten bij het hotel.

Het hotel ligt naast de Tongji University campus in een, verder rustige, buurt. Mijn kamergenoot Fleur (een dispuutgenootje van Vic uit Amsterdam) is nog niet gearriveerd en na m’n koffers uitgepakt te hebben ga ik op zoek naar een massage. Als ik na een uur lymfen-massage (waarbij halverwege, de 10jaar oude cd van Aqua uit de speakers begint te knallen) even lig uit te brakken op bed, komt Fleur met een vriendinnetje van haar, dat toevallig ook in Shanghai is, binnen stormen. In een rap tempo wordt er omgekleed voor “Diner & Drinks.”
We beginnen met cocktails in de Cloud 9 bar, de jongens die met ons mee zouden gaan komen vanwege een korte broek en hawaiianas niet binnen en vertrekken naar Hooters, maar alleen “Omdat de hamburgers daar zo lekker zijn.” De Cloud 9 is een waanzinnige tent op de 87e verdieping van het Hyatt Park hotel, heeft een geweldig uitzicht op de stad en heerlijke borrelhappen.
Vervolgens gaan we door naar “Lost Heaven” een Tibetaans restaurant met lekker eten en een hele gave inrichting.
We sluiten de avond af met de eerder ontmoeten jongens en wijntjes in House of Blues en Jazz.

Hoewel we van plan waren om fris en fruitig aan onze eerste dag te beginnen, zijn we toch lichtelijk vermoeid maar we beginnen met een introductie en een rondleiding over de campus. De moeheid begint zich pas echt tegen ons te keren als we beginnen met onze eerste Chinese les. De lerares is nogal pittig en we worden goed gedrild. ’s Middags krijgen we uitleg over de opdrachten die we moeten doen tijdens onze course. Onder andere schrijven we een bedrijfsplan voor Shanghai, in het kader van “placebranding.”

Maandag avond is het de laatste avond van Tijn, het vriendinnetje van Fleur, die dinsdag naar een ander deel van China vertrekt. Na een heerlijk etentje in een Italiaans restaurant duiken we een hele foute kroeg in voor goedkoop bier, waarna we doorgaan naar Bar 88.
Deze discotheek is erg geliefd onder de rich&famous Chinezen die daar op de tonen van Candyshop en Hot in Here uit hun dak gaan. Verschrikkelijk hilarisch en een zeer geschikte plek om mijn nieuwe verslaving (Chinees dobbelen) te bevredigen.

Vanavond moet er natuurlijk voetbal gekeken worden. Daarvoor gaan we naar O’Malleys, een Irish Pub, waar ongeveer de gehele Nederlandse populatie van Shanghai zich straks verzameld. De wedstrijd begint wel pas om half 3, maar we mogen morgen in verband met onze nationale belangen wat later in de les verschijnen;)

Nederland zet hem op!!!

• 15 Juli 2010 - 09:24

Dascha:

Hoi Alex,
    Jij bent al naar de worldexpo geweest? was het de moeite waard?
    We zien je zaterdag.smsm je of kom je naar ons hotel of spreken we af in de stad. tot gauw in Shanghai veel liefs mam xxx