Kon ta bai? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu Kon ta bai? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu

Kon ta bai?

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

13 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels zit ik hier bijna twee weken,. De vakantiegangers beginnen alweer huiswaarts te keren maar mijn bescheiden to-do-list (grote neger regelen, padi halen, bbq'en op het strand) is nog niet geslonken...
Daarentegen wel heel veel anderen leuke dingen gedaan en wordt er zaterdag gebarbecued.
Na m'n update van vorige week wel ook 's avonds gebarbecued maar op ons dakterras. Vrijdag happy hour bij Wet 'n Wild nauwelijks overleefd (niet gegeten) en zaterdag, zoals sommige van jullie al op de facebook foto's gezien hebben, lekker de hele dag op Cas Abao vertoefd en vroeg naar bed want...
Zondagochten moesten we om half 8 's ochtends al verzamelen op de boot. Hoewel ik zelf naar aanleiding van de filmpjes op joetoep m'n twijfels had over Fuikdag had ik het echt voor geen goud willen missen, de sfeer was super!
Ter voorbereiding hadden we (Gemmin) al extra koelboxen, jugs en opblaasbare eendjes geregeld zodat we zondag met wat ijs en een paar traytjes bier goed voorzien waren. De hele dag op het water gedobberd, meebouncend (zover als dat ging in die opblaaseend dan) op de muzikale begeleiding van verschillende Arubaanse DJ's. Op de boot naar huis nog geprobeerd om iedereen over te halen voor de volgende ronde in Wet'n'Wild maar toen ik 's avonds om half 9 voor de TV in slaap viel was ik wel blij dat ik daartoe niemand meer had kunnen bewegen...
De volgende dag weer fijn aan de slag op kantoor. Het is echt bizar hoe snel je dingen leert als je zoveel verschillende zaken krijgt (wel heel vaak Curaçaos recht natuurlijk maar soms ook Nederlands). Familierecht had ik nooit gehad maar huwelijksvermogensrecht is binnen drie dagen bijna m'n specialiteit;)
Maandag en dinsdag ook naar de Rechtbank en het Hof geweest want hier hebben ze nog rolzittingen. Hierbij roept een 'Men-In-Black-type' deurwaarder (inclusief zonnebril op z'n kale bol) alle zaken af waarna de rechter de gestelde advocaten oproept tot het dienen van stukken, vragen van uitstel of om aan hen een vonnis uit te reiken. Very Old School (in Nederland gaat dit tegenwoordig allemaal digitaal). Dit was heel leuk om mee te maken en er liepen bijzondere types rond.
Verder hebben we een top tentje gevonden 5 minuten lopen (!) van ons huis (gaan we zo ook eten halen). Buiten op de deur staat 'Surinaams', binnen staat een chinees vrouwtje je vriendelijk toe te grijnzen. Er stonden veel mensen op eten te wachten, maar het zag er allemaal een beetje schmoozig uit en het rook ook niet al te best (maar alle andere tentjes die eigenlijk op de planning stonden waren al dicht). E bestelde Galina (Normaal een Antilliaanse specialiteit van kippenvlees aan botten, maar ze hadden hier ook de chille filet-versie) en Set en ik deelde een Mixed grill. Ons gerechte bestond uit zeker een kilo heerlijk gemarineerd en op houtskool gebakken vlees (spare-ribs, karbonaadjes, rund) en gamba's en E's kippetje zag er ook niet te versmaden uit (voor NAF 6! Zeker goedkoper dan koken, met die achterlijke prijzen in de supermarkten hier), dit was dus in ieder geval een top secret-find.
Het eten is hier sowieso erg lekker, gisteren op het strand een heerlijk red snappertje gegeten (was erg gezellig ook). Helaas vinden de mosquito's dat ook sinds ik op het eiland ben.... Ben werkelijk helemaal opgevroten, m'n benen lijken wel een maanlandschap en m'n huisgenootje moest bloed voor me meenemen uit het ziekenhuis zodat ik een beetje bij kon tanken...;)
Nee, zonder dollen, ik begrijp werkelijk niet waarom muggen nog niet evolutionair uitgeroeid zijn, ik kan ze in ieder geval missen als kiespijn, maar verder zou ik hier op het eiland niks veranderen, nog steeds genieten!
Ayo

  • 13 Januari 2012 - 09:11

    Tess:

    Alex, ineens schiet me iets te binnen, ken jij Faye Wannyn? Zij is NLse, mijn leeftijd, woont al jaren op Curacao en werkt voor Justitie aldaar. Kun je eens rondvragen? Ik wil graag in contact komen met haar. Verder vooral blijven genieten girl. xx

  • 13 Januari 2012 - 12:33

    Alexandra Van Dam:

    @Tess, komt voor de bakker;)

  • 13 Januari 2012 - 14:29

    Alexandra Van Dam:

    Is ze getrouwd met Joost Giebbels?
    Heb jij btw geen facebook?
    x

  • 22 Januari 2012 - 11:56

    Henriette :

    hey lexie...
    papa en mama gezellig bij je!!! hoe vinden ze het?
    heel veel plezier samen.
    tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

studentstage bij SB&A in Willemstad

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2012

Mi stima Kòrsou

26 Januari 2012

Mi ta biba na Willemstad

13 Januari 2012

Kon ta bai?

06 Januari 2012

Nieuw jaar, nieuwe indrukken
Alexandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 59837

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 14 Oktober 2020

Curacao

24 Maart 2012 - 19 Augustus 2012

Diep donker Afrika

08 Augustus 2012 - 16 Augustus 2012

Safari

30 December 2011 - 10 Maart 2012

Curacao

17 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Valencia

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

CBL China Law School

30 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Austria

18 Augustus 2005 - 15 Mei 2006

Denison University, Granville, Ohio, USA

Landen bezocht: