Chicago - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

27 Februari 2006 | Verenigde Staten, Granville

Chicago, The Windy city. Was amazing. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar Chicago is mogelijk mijn favoriete city. Het is vreselijk koud en we konden over het algemeen niet de bar in maar het was zo gezellig en stads. Waarschijnlijk omdat het een hele grote stad is, maar downtown is nogal compact, wat een veel gemoedelijker sfeertje creeert. We hebben bijna alle hoogtepunten gezien, maar geen een keer een taxi hoeven pakken.
Vrijdag avond kamen we ongeveer om half tien aan en hebben we heerlijk taifood gegeten. Vervolgens zijn we naar de pier gegaan, waar we helaas niet op konden want die is alleen overdag open, maar we konden wel een beetje rondlopen en van chicago bij nacht genieten. Toen maar naar bed gegaan, want we waren allemaal moe. De volgende dag om negen uur paraat, ontbeten bij starbucks en daarna door naar de oude library van Chicago. Daar hebben ze een 11,6 meter doorsnee tiffany glas (soort glas-in-lood) van 35 millioen dollar en was vanbinnen ongeveer het gaafste gebouw dat ik zover in de US gezien heb. Daarna naar het Chicago instituut for art, heel gaaf heel groot museum in het millenium park. Voor het eerst dat slaapkamer schilderij van Van Gogh in het echt gezien en een aantal schilderijen die ik in Rotterdam gezien had op een impressionistische tentoostelling in dat museum dat is ontworpen door Rem Koolhaas. Instituut of art was erg gaaf, ook nog naar een print tentoonstelling geweest voor mijn kunst klas en er waren nagemaakte interieuren door de eeuwen heen, soort grote extreem gedetailleerde schoenendozen.
Daarna door het milliumpark gewandeld. Dit is in tweeduizendvier ontworpen en ziet er echt heel top uit, google het. In het milliumpark zijn we naar het park grill restaurant geweest, wat echt helemaal top was. Heerlijk gegeten (en chocoladefondeu) geweldig uitzicht op de schaatsbaan in het park en toen we naar buiten liepen zagen we dat ze de afgelopen vijf maanden op rij hipste restaurant in chicago waren. Goede keus dus. Daarna een uurtje geschaatst en toen moest er uiteraard ook nog een beetje geshopt worden.
We wilden eigenlijk nog een boottocht maken en we hadden het bedrijf al een paar gebeld maar kregen steeds de voicemail, dus toen we er uiteindelijk maar heen gelopen waren bleken ze failliet. Helaas helaas. Savonds zouden we in het "Chicago House of blues" gaan eten (jaja, ik had mn research gedaan) maar toen we die belden bleken ze helaas een 'Private party" te hebben die avond. Toen maar lekker mexicaans gegeten en naar een bar geweest waar ze eigen bier brouwen. Na veel gesmeek mochten we daar wel naar binnen (de twee jongens die met ons mee waren hadden een fake id) maar helaas niet drinken. Bovendien vinden ze het in bars in amerika blijkbaar aangenaam om het 15 graden te maken met de airco (zelfs als het buiten -10 is) dus dat was geen al te plezante beleving, zeker niet zonder een biertje. Toen we uiteindelijk om 2uur weer terug in het hotel waren (dat is blijkbaar het tijdstip waarop alles daar dichtgaat) ons maar vergrepen aan de vodka en het toch nog gezellig gemaakt.
Vanochtend konden we wat langer uitslapen,maar we moesten wel om 11uur en in de bus zitten en we wilden vantevoren ontbijten. Met de bus naar het Shedd aquarium gereden wat een verplicht figuur voor de school was. Dit aquarium schijnt een geweldig haaienrif te hebben, helaas had Denison alleen kaartjes voor het (relatief kleine) eigenlijke aquarium gekocht (hoe kan het ook anders als we maar 60 dollar voor de bus en het hotel betaald hebben) en daar waren we zo doorheen. Toen we zelf kaartjes voor het haaienrif bij wilden halen bleek er een rij van anderhalf uur te staan, dus dat maar overgeslagen. Gelukkig was er tegenover het aquarium een science museum waar we heen konden verhuizen. In dit "fieldmuseum" heb ik Sue ontmoet. 's Werelds grootste en meest complete Tyrannosaurus Rex fossiel. Verder was het meer een soort tropenmuseum, dus allemaal nogal kinderlijk maar goeie tijd gehad in de tombe van Toet anch amon en in de amistad (beide groots nagemaakt dus toch ook wel interessant) Daarna was het helaas alweer tijd om Chicago vaarwel te zeggen. Als ik de kans krijg wil ik zeker nog een keer terug (misschien als het wat mooier weer is) want het is daar FANTATISCH. Helaas waren de musea niet, zoals in washington, gratis, waardoor we naast aan eten het meeste geld aan de tickets voor dat kwijt waren, maar het was zeker waard. AANRADER!

• 27 Februari 2006 - 23:37

Ann:

he lieverd
    Klinkt echt geweldig alex!!Hoop dat ik je eerste biertje in het openbaar voor je mag kopen terug in NL;)
    Ben echt benieuwd naar je foto's!
    Wij vertrekken morgen heel vroeg naar Bolivia en Chile. Heel veel liefs van de meiden hier!
    Ik mis je, kus

• 09 Maart 2006 - 05:34

Saar:

Lieverd! Lagen laatst twee gasten uit Chicago in mn hostelkamer. Heb ze natuurlijk even verteld dat jij t daar helemaal geweldig vond..! Waren ze het niet helemaal mee eens..
    Miss you, XX