van de regen in de drup - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu van de regen in de drup - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu

van de regen in de drup

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

19 Januari 2006 | Verenigde Staten, Granville

Zoals ik al verteld had was het afgelopen maandag aardig mooi weer. Lekker fel zonnetje de hele dag, wel flink koud maar geen wind.
Nou de rest van de week is redelijk bizar geweest. Dinsdag was het zo'n twaalf graden met veel regen, maar ook geen wind dus kort rokje met blote benen en kaplaarzen ging prima. In de nacht van dinsdag op woensdag echter viel er ineens ongeveer 5-7cm sneeuw en woensdag was het ook de hele dag -5 en heeft het ook eigenlijk de hele dag nog gesneeuwd.
Het sneeuwen is gister avond opgehouden en er ligt nu nog een heel pak, maar het zou vandaag 17 graden worden, bijzonder allemaal.
Het is nu dus 8 uur sochtends, ik sta nog steeds erg vroeg op (ook al heb ik pas om 3uur les vandaag) en ben om uiterlijk 11uur savonds uitgeteld, dus ben nogal gevoelig voor die jetlag waarschijnlijk.
Gister vanwege pijn in mijn kies bij de tandarts geweest. Ik weet niet of het ligt aan het kleine gat waarin ik zit, maar alles was zo ouderwets. Bloemetjes behang op de muren oud leren stoel. Tandartsassistente die sochtend vroeg de stoep sneeuwvrij aan het maken is. Zul je hier niet vaak zien. In ieder geval, hoewel de tandarts dacht dat er niets aan de hand was met mijn kiezen wilde ie toch een rontgenfoto maken (dat schijnt hier normaal te zijn bij elk bezoek, kunnen de tandartsen ook meer rekenen. Om de straling, hoewel je een ouderwets loden schort moet dragen, schijnen de amerikanen zich verder niet al te veel zorgen te maken.)
Wel me deze week toch weer verbaasd over de vriendelijkheid van de amerikanen. In de wachtkamer van de tandarts zat een vrouw die mijn laarzen (soort van moonboots, die ik aanhad omdat het koud was en sneeuwde buiten) helemaal geweldig en uitte dat ook. Ze wilde weten of het bont goed tegen de sneeuw kon, of het zacht bleef, waar ze voor de rest van gemaakt waren, waar ik ze gekocht had. Allemaal heel enthousiast en vriendelijk, hoewel het soms een beetje vermoeiend wordt.
Ook later midden op straat kwam een vrouw naar me toegerend: "Oh my god, I loooooooooooove your glasses, where are they from?" Waarop ik haar antwoorden dat ik uit europa kwam en ze daar had gekocht. "OOOH, that's why, I have such an expensive taste (let op hoe ze er al vanuit gaan dat alles uit europa duur is) who are they by?" "Chanel" Waarnaar er nog een een laatste verzuchtende kreun over haar lippen kwam en ze zwaaiend wegliep. Apart.

Over mijn rooster, dat ik dacht zo ingenieus samengesteld te hebben, valt ook nog wel het een en ander te melden.
Dinsdag ochtend ging ik dus samen met mijn roommate naar de klas waar ik het meeste van allemaal naar uitkeek "law, crime and society"
Ik had eigenlijk een sociology prerequirement nodig voor deze klas, maar had met de docent al afgesproken dat ik die dit semester zou nemen en dat ik ontzettend gemotiveerd was voor de klas dus het waarschijnlijk wel zou halen, dus ik dacht dat alles koek en ei was. Dat bleek helaas niet zo te zijn. 300 level klassen (het hoogste level) worden over het algemeen afgeraden aan eerstejaars en zeker als ze de prereq niet hebben, dus ik werd vriendelijk doch dringend verzocht een andere klas uit te zoeken. Best een behoorlijke domper.
Gelukkig was ik ook uitgenodigd voor het honors programma wat (zeker voor buitenlandse studenten) best wel een eer is en ik was eigenlijk nogal pissig dat ik zo'n klas niet in mijn rooster kon passen (ivm die 2000 dollar extra) maar daar had ik nu dus wel tijd voor. Het is uiteindelijk een klas geworden over moderne dans, waarbij we over het hele semester naar 15 (en misschien meer) voorstelling gaan en leren daar kritische recensies over te schrijven, verder is worden we ook onderwezen in de techniek en de historie van de moderne dans en uiteraard ook een beetje klassiek en krijgen we wat praktijk les (echt iets voor mij, gelukkig wordt je beoordeelt op inzet en niet op prestatie) dus dat leek mij wel interessant en zo volg ik mijn vaders advies op ook een aantal dingen te kiezen waar ik thuis waarschijnlijk nooit in terecht zou komen.
De art klas waar ik trouwens al eerder over vertelde blijkt echt studio art te zijn, dus niks geen recensies over andere films maar juist veel creatieve input van mij, ben benieuwd wat dat wordt.

Laat jullie van de week wat meer weten over de sorority rush, want anders wordt dit stukje wel erg lang, en de rush is bovendien nog niet echt begonnen
dikke kus
alex

  • 28 Januari 2006 - 00:03

    Dascha:

    Gezellig zo'n verhaal van m'n dochter, ik mis je nu op msn. Ben je weer helemaal gewend. Dikke kus mam

  • 28 Januari 2006 - 03:02

    Saar Vanuit OZ:

    Alie!
    Houd die voetjes warm, de Amerikanen jaloers & de aardappel in de keel!
    Hier 41 graden, geweldige tijd op de Australian Open en appelsap-wodka drinken met Roog!

    Waar blijven de Globetrotter mails?

    XX Saar

  • 03 Februari 2006 - 10:56

    Eel:

    Alex, idioot, 12 graden in een rokje?? Wat gebruik jij??
    XX!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 59951

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 14 Oktober 2020

Curacao

24 Maart 2012 - 19 Augustus 2012

Diep donker Afrika

08 Augustus 2012 - 16 Augustus 2012

Safari

30 December 2011 - 10 Maart 2012

Curacao

17 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Valencia

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

CBL China Law School

30 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Austria

18 Augustus 2005 - 15 Mei 2006

Denison University, Granville, Ohio, USA

Landen bezocht: