florida - Reisverslag uit Sanibel Island, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu florida - Reisverslag uit Sanibel Island, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu

florida

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

29 Maart 2006 | Verenigde Staten, Sanibel Island

Zoals te verwachten was Florida natuurlijk een prima weekje weg van alle hectiek hier op school en het was de hele week heerlijk weer (helaas dacht ik, net als in spanje, geen zonnebrand nodig te hebben, daarbij vergetend dat het iets dichter bij de evenaar is dan barcelona, en ben ik vreselijk verbrand, maar na een week als een schilferende paria door het leven te zijn gegaan, is de skin nu wel weer normaal.
Maar, er is uiteraard een maar, het huis waar ik van Emily Strups oh zo gastvrije ouders in mocht logeren voor de week was op sanibel eiland. Sanibel eiland is een van de mooiste plekjes van de westkust maar wordt bevolkt door ongeveer 85% 70+ers en zelfs de die raken verveeld, te zien aan het iedere avond overbevolkte bioscoopje (50 stoelen). Er worden beslist geen 70+ films gedraaid maar de verdeling van het publiek is toch iedere avond hetzelfde is als de verdeling van de bevolking op het eiland.

Verder bleek mijn daarvoor gezellige vriendinnetje onder het toeziend oog van de ouders volledig om te draaien (wilde niet meer drinken, wilde ze op denison ook niet altijd, maar was me nooit opgevallen) wilde niet dat vrienden die toevallig in de buurt waren ons kwamen opzoeken, wilde alleen maar de hele dag op het strand liggen en vroeg naar bed. Voordeel daarvan was dat ik vorige week zo uitgerust was dat ik iedere avond kon feesten en naar klas kon gaan, maar dat had ik ook wel nodig naar een week sociale deprivatie.
Bovengenoemde was dus allemaal niet zo erg (hoewel ik niet veel van Florida heb gezien) maar Strups ouders bleken ook nog eens extreem republikeins te zijn. Nou had ik nooit gedacht dat ik daar een onwijs probleem mee zou hebben (annie en ik hebben regelmatige fijne kroegdiscussie waar mijn rechtse- en haar centrumlinkse meningen naar boven komen) maar Amerikaanse Republikeinen (vooral die ook nog eens Bush steunen, voor de oorlog zijn en FOXnews kijken) zijn gewoon dom, hebben geen idee waar ze het over hebben en slingeren maar op tafel whatever bs ze op fox gehoord hebben.
Hoewel ik het onderwerp meestal probeerde te vermijden kwamen we op een gegeven moment op het punt "liberaal nederland" en ik was verbaasd te horen dat mrs. Strup ons zorgsysteem zo goed vond "het onderwijs is ook gratis" dikte ik nog een beetje aan waarop ze volkomen uit het niets vermelde dat het zo zonde was dat NL een van de hoogste suicide rates in de wereld heeft....?/?!!! Dat moest ik natuurlijk tegenspreken maar ze wilde niet van haar standpunt afzien. Vanaf toen ging het bergafwaarts met de relatie tussen mij en de strupjes (vooral met emily die in alles precies haar ouders nasprak, zielig gewoon)
In ieder geval ben gelukkig weer veilig thuis op liberaal denison en vind in iedereen een medestander in mijn Bush afkeer.

Laatste bericht over dit weekend: Elke school in Amerika heeft een weekend waarin een bepaalde sport zijn grootste rivaal thuis speelt. Dit weekend is meestal een groter feest dan homecoming met een groot getal aan alumni en voor ons was dat de lacrosse wedstrijd tegen Ohio Wesleyan (OWU) vroeger rivalen op nationaal niveau maar tegenwoordig weggezonken in de onbekende poel van division 3 regional district. Ondanks dat is het weekend er niet minder om en zaterdag ochtend werd iedereen, die de nacht ervoor in onze kamer gecrasht was (wat op deze memorable dag een getal van 5 was, dus in totaal 8 mensen in mijn kamertje) wakker met een vers koud biertje en security kneep die dag een oogje dicht (ik ben in ieder geval in geen problemen terrecht gekomen) om 11uur sochtends stonden we op een football party 200 liter bier weg te tanken voor the game at 1. Ons team behaalde een glorieze overwinning in de overtime en owu moest met de staart tussen de benen afdruipen.
Daarna lekker hotdogs en hamburgers buiten op de bbq (het sneeuwde, maar ach die kou voel je niet) dutje en vervolgens nog wat feestjes bezocht totdat om 2 uur alle juniors en seniors naar de bar vertrokken en ons met lege fusten achterlieten, nog tot drie uur in de snackbar gehangen, maar daarna ook afgetaaid, prima weekendje dus! mis jullie allemaal vreselijk
dikke kussen alex

  • 29 Maart 2006 - 23:30

    Mam:

    okee, nog even en je bent weer thuis. ik denk dat je het leven van de afgelopen maanden wel gaat missen. maar op z'n amerikaans home sweet home.

  • 24 April 2006 - 07:20

    Eva:

    Ey alex, grappig om je verhaal te lezen vooral dat van de Strups! haha. Ik ben ook 2keer in florida geweest en ja er zitten erg veel bejaarden (ik kan er zo gaan wonen met bart!haha)Ey maar wanneer kom je nou precies terug? tegelijk met annie?12mei? ik ga van 6 tot 13mei naar marbella maar zodra ik terug ben gaan we gezellig wat afspreken! ik kan niet wachten tot jullie allemaal weer thuis zijn, en we er een geweldige zomer van gaan maken! Kus Eva

  • 24 April 2006 - 21:14

    Ann:

    he lieverd, geniet nog maar van je laatste 3 weekjes!Kus

  • 14 Mei 2006 - 16:45

    Vic:

    Yo Alex, wat een avontuur weer in het zonnige Florida! ben je al weer in Nl of nog niet? Ik ben over 2 weekjes ook thuis dus gaan gaan we weer lekker terrasjes pakken en de woo onveilig maken;).xxxx!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 59972

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 14 Oktober 2020

Curacao

24 Maart 2012 - 19 Augustus 2012

Diep donker Afrika

08 Augustus 2012 - 16 Augustus 2012

Safari

30 December 2011 - 10 Maart 2012

Curacao

17 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Valencia

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

CBL China Law School

30 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Austria

18 Augustus 2005 - 15 Mei 2006

Denison University, Granville, Ohio, USA

Landen bezocht: