weer terug - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu weer terug - Reisverslag uit Granville, Verenigde Staten van Alexandra Dam - WaarBenJij.nu

weer terug

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

16 Januari 2006 | Verenigde Staten, Granville

Gisteren, zondag 15 januari, na een pauze van ongeveer 5 weken, weer aangekomen in de states. Vakantie was natuurlijk top en ik prefereer nederland nog steeds over de USA, maar het is ook wel weer leuk om iedereen hier terug te zien en wat kennis tot ons te nemen.
Het was vandaag heerlijk weer (zo'n 10 graden met een lekker zonnetje) en heb gewoon zonder jas buiten gelopen.
Nu nog geen last van de jetlag, maar vanochtend was ik om 8 uur klaar wakker (terwijl ik pas om half 12 mijn eerste les had) dus maar even de kamer netjes opgeruimd en vast mijn boeken gehaald.
Er was een foutje gemaakt met het rooster en ik was vandaag ingeroosterd voor 2 vakken over het midden oosten. Helaas (ze zijn allebei leuk) moet ik er een laten vallen, anders heb ik namelijk 20 uur les in de week en dan moet je 2000 dollar bijbetalen. (volgens mij kun je aan een universteit in de states ook nog best wat verdienen) De ene ging over families en emigratie in het midden oosten en ook over architectuur dus dat leek me erg interessant. De ander ging echter over de conflicten in het middel oosten (isreal palestina en vooral irak) dus daar heb ik uiteindelijk voor gekozen.
Verder heb ik nog een "law, crime and society" wat een soort van criminology en sociology is en een algemene anthropology klas. Vanavond heb ik van 6.30 tot 9.50 een kunst klas (twee keer per week dus zeven uur, en krijg je maar 4 credits voor helaas) maar wel heel leuk. We moeten veel films kijken, recensie leren schrijven, storyboards maken, scenes ontwikkelen. Waarschijnlijk niet echt iets voor mij, maar toch even alles proberen. Verder gaat er deze week niet zoveel bijzonders gebeuren waarschijnlijk, ik ben nu ingeschrweven voor 15 uur werk in de week, dus ik moet even kijken hoe dat gaat met andere dingen en huiswerk. Volgende week begint sorority (vrouwen vereniging)recruitment, dus dan meer over dat!

  • 17 Januari 2006 - 00:18

    Ann:

    he lieverd
    Nog heel veel plezier!!Ga je nog zeilen?
    Klinkt echt leuk al die vakken!
    Beso

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 59986

Voorgaande reizen:

17 November 2013 - 14 Oktober 2020

Curacao

24 Maart 2012 - 19 Augustus 2012

Diep donker Afrika

08 Augustus 2012 - 16 Augustus 2012

Safari

30 December 2011 - 10 Maart 2012

Curacao

17 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Valencia

03 Juli 2010 - 25 Juli 2010

CBL China Law School

30 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Austria

18 Augustus 2005 - 15 Mei 2006

Denison University, Granville, Ohio, USA

Landen bezocht: